З 24 лютого, з моменту повномасштабного вторгнення РФ на територію України, в країні змінилося багато чого, зокрема залізничні вантажоперевезення. Змінилася сама специфіка доставки вантажів залізницею та маршрути, з яких повністю випав транзит територіями Білорусії та РФ.
Подібна зміна маршрутів не могла не спричинити необхідності реорганізації процесу залізничних перевезень. Більше того, перші два тижні, після початку війни, практично всі перебували наче «на паузі», не знаючи, що і як робити, і наскільки це все серйозно. Звичайно, поступово все якщо і не повернулося у власне русло, то нагальна потреба в організації вантажоперевезень взяла своє, поступово змінюючись і пристосовуючись під нові умови.
УЗ — реакція на зміни
Більшість вантажів з березня 2022 року почала вирушати до Європи. Здавалося б, цілком логічно, вивозити продукцію необхідно, дві країни випали з маршруту, тому все їде безпосередньо до Польщі, Молдови, Румунії тощо. Але проблема полягала в тому, що в УЗ було всього 300 візків для перестановки рухомого складу з широкою колією ні вузьку – 1435 мм. Саме це призвело до утворення багатотисячних та багатоденних черг на прикордонних переходах до європейських країн.
На даний момент УЗ має в своєму розпорядженні практично в 10 разів більшу кількість візків – їх майже 3000шт, точніше 2,9 тис., які розосереджені на п’яти основних пунктах перестановки. Більша половина — 1600 візків по станції Вадул-Сірет, проте, на переході до Румунії все одно відчувається їхня нестача у напрямку порту Констанца.
Як стверджує Валерій Ткачов, заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ, на даний момент неможливо збільшити кількість візків, для їх зберігання просто немає місця.