АТ «Укрзалізниця» спільно з румунськими та молдавськими колегами працює над покращенням перевезення вантажів через прикордонні переходи. Про це повідомив Євген Лященко.
Залізничники відпрацьовують нові можливості у південному напрямку: перевезення до Молдови та Румунії, до дунайських портів та портів на Дунаї. Крім того, йшлося про варіанти покращення ситуації в галузі перевезення вантажів зі станції Рені у напрямку Джурджулешт та Галаца.
«Там багато відкритих питань. Крім інфраструктурних обмежень у Галаці, зокрема й глибина операційного планування, що не дає змоги формувати фінальні потяги на українській стороні та проїжджати Галац без зупинки. На порядку денному — запровадження спрощеного контролю, аби вантажі проходили його на вході й не проходили вдруге на виході. Ми на фінальній стадії вирішення цього питання», — зауважив Євген Лященко.
Євген Лященко розповів про зустріч, яка відбулася нещодавно за участю віце-прем’єр-міністра з оновлення України Олександром Курбаковим, делегаціями Румунії та Молдови, представниками уряду США та інших країн.
«Для УЗ найважливішим було вирішення питань щодо порту Галац та залізничної інфраструктури, зокрема перестановки вагонів з широкої на вузьку колію на станції Галац… Минулого тижня тристороння українсько-румунсько-молдовська робоча група почала роботу в Галаці. На основі висновків робочої групи опрацьовуються певні рекомендації щодо вирішення питання. Тобто зараз ситуація така: на політичному рівні рішення, що ми рухаємось у напрямку розв’язання наявних проблем, є, але тепер потрібно дочекатись висновків експертів, які нададуть практичні технічні рекомендації для поліпшення ситуації», — уточнив очільник Укрзалізниці.
Під час зустрічі було обговорено питання обміну електронними документами, загального контролю. Крім того, говорили про лібералізацію транзитних тарифів для перевезення української продукції. Йдеться про знижки, у тому числі на агропродукцію. За словами Євгена Лященка, це можуть бути знижки додатково до існуючих.
«Щоб збільшити економічну привабливість для наших експортерів, потрібні додаткові знижки, як вже зробили наші молдовські партнери. Ми розуміємо: якщо розглядаємо шляхи експорту через Польщу на Гданськ і Гдиню (найбільші морські порти Польщі, — ред.) — це одна ціна. І потрібно зробити так, щоб шляхи на Галац і Констанцу були навіть більш конкурентні. Особливо з урахуванням питання квот у порту Констанца», — наголосив голова правління АТ «Укрзалізниця».