За 8 місяців поточного 2022 року суттєво збільшилась кількість претензій до АТ «Укрзалізниця» через порушення термінів доставки зернових вантажів. Претензії щодо «прострочення» склали майже 80 млн гривень. Ця сума утричі перевищує аналогічні показники минулого року. За твердженням Валерія Ткачова, у 2020 році за такий же період претензій до роботи УЗ було на суму 212 млн гр.
Подібна ситуація переважно пов’язана з війною в країні, блокуванням частини портів, порушеннями роботи станцій, накопиченнями на прикордонних переходах, пошкодженнями інфраструктури тощо. Проте внаслідок багатомісячних простоїв, зокрема на українсько-румунському прикордонному переході Вадул-Сірет – Дорнешті, виникла серйозна проблема із завантаженими зерновозами. Європейські елеватори відмовилися приймати українське зерно, оскільки воно виявилося зіпсованим через тривале зберігання.
Величезні черги, багатомісячні простої вагонів, псування продукції, збитки, які зазнають аграрії та перевізники – призвело до того, що нині під вивіз зернових культур використовується нетиповий рухомий склад. Крім того, вивезення зернових у напіввагонах, мінераловозах та цементовозах економічно вигідніше, навіть не дивлячись на збільшення тарифу та необхідність закуповувати спеціальні вагонні вкладиші та укриття.