АТ «Укрзалізниця» совместно с румынскими и молдавскими коллегами работает над улучшением перевозки грузов через пограничные переходы. Об этом сообщил Евгений Лященко.
Железнодорожники отрабатывают новые возможности в южном направлении: перевозки в Молдову и Румынию, в дунайские порты и порты на Дунае. Кроме того, речь шла о вариантах улучшения ситуации в области перевозки грузов со станции Рени в направлении Джурджулешт и Галаца.
«Там багато відкритих питань. Крім інфраструктурних обмежень у Галаці, зокрема й глибина операційного планування, що не дає змоги формувати фінальні потяги на українській стороні та проїжджати Галац без зупинки. На порядку денному — запровадження спрощеного контролю, аби вантажі проходили його на вході й не проходили вдруге на виході. Ми на фінальній стадії вирішення цього питання», — зауважив Євген Лященко.
Евгений Лященко рассказал о встрече, которая состоялась недавно с участием вицепремьер-министра по обновлению Украины Александром Курбаковым, делегациями Румынии и Молдовы, представителями правительства США и других стран.
«Для УЗ найважливішим було вирішення питань щодо порту Галац та залізничної інфраструктури, зокрема перестановки вагонів з широкої на вузьку колію на станції Галац… Минулого тижня тристороння українсько-румунсько-молдовська робоча група почала роботу в Галаці. На основі висновків робочої групи опрацьовуються певні рекомендації щодо вирішення питання. Тобто зараз ситуація така: на політичному рівні рішення, що ми рухаємось у напрямку розв’язання наявних проблем, є, але тепер потрібно дочекатись висновків експертів, які нададуть практичні технічні рекомендації для поліпшення ситуації», — уточнив очільник Укрзалізниці.
Во время встречи обсуждались вопросы обмена электронными документами, общего контроля. Кроме того, говорили о либерализации транзитных тарифов для перевозки украинской продукции. Речь идет о скидках, в том числе на агропродукци. По словам Евгения Лященко, это могут быть скидки дополнительно к уже существующим.
«Щоб збільшити економічну привабливість для наших експортерів, потрібні додаткові знижки, як вже зробили наші молдовські партнери. Ми розуміємо: якщо розглядаємо шляхи експорту через Польщу на Гданськ і Гдиню (найбільші морські порти Польщі, — ред.) — це одна ціна. І потрібно зробити так, щоб шляхи на Галац і Констанцу були навіть більш конкурентні. Особливо з урахуванням питання квот у порту Констанца», — наголосив голова правління АТ «Укрзалізниця».